Alla inlägg under februari 2014

Av Marlene Henriksson - 23 februari 2014 08:30

Igår var det fiskepremiär i Stora Stenträsk. Där var som vanligt jag, Kristina och Maj och sålde fiskekort. Maj var med oss så länge hon orkade. Lika roligt är det varje år att hon orkar vara med. Det var lite fiskare i år trots att det var ett kanon fiske väder. Men det var nog många som hade OS syndromen och satt framför tv apparaterna. Det var bara en som var mycket saknad där, i alla fall av mig. Men han var nog med oss där.
Sitter nu och väntar på svågern. Vi, Nettan och Tom skall till Krokträsk och hämta det sista därifrån, förhoppningsvis så blir det sista svängen dit nu. Fruktansvärt jobbigt att fara dit när det är så tomt där. Men dom som tar över det får ett kanonställe.

Av Marlene Henriksson - 9 februari 2014 07:04

På morronen vaknade jag före attan igen trots att jag är ledig. Det är något irriterande att inte kunna sova längre när jag är ledig. Idag blir det hundaktiviteter och att försöka få ut de möbler som skall ut från vindan och in med det som står på bron. Får försöka samla ihop lite hjälpbärare. Ska koka blodpalt idag så jag får väl bjuda på blodpalt som tack. Har precis kokat kaffe så nu blir det någon mugg så man kvicknar till någon gång. Sen är det bara att börja böka här så det blir ordning här någon gång. Hundarna är nog lika trötta som jag tror jag, skickar med bildbevis. Nu skall jag ta mig kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards