Alla inlägg under augusti 2014

Av Marlene Henriksson - 24 augusti 2014 12:38

Imorron börjar vi att jobba efter semestern. Gruvar mig enormt. Har stekt kött som nu står och puttrar en stund. Sen har jag tagit fram köttfärs som jag ska göra köttfärsbiffar av, som skall bli matbackar åt oss. Hinner jag ska jag göra något annat till matbackar också. Dessan ringde hon kommer upp alltid roligt och mysigt när hon kommer när hon kommer. Bolle har gjort ett virkes vagn som man hämtar stockar i skogen med. Nu har han varit och hämtat stockar som legat kvar i skogen.
Bildbevis. Och var är Denver om inte mitt där det händer saker.

[Bild]

Av Marlene Henriksson - 23 augusti 2014 17:43

Blev blogg skrivar less så nu kommer fler dar i ett svep. På lördag var det promenader med hündarna, och mysning vid vagnarna. Till middag åt vi grillat valkött som Patrik lagat till, supergott var det. Något jag verkligen måste försöka få tag i. På kvällen satt vi och surrade och mös. Tattarlivet med husvagn är verkligen mysigt. På Söndag såg vi mest tv och vilade, packade ihop husvagnarna och for hem. Bolle först med passagen och vagnen, jag sen med Renaulten hundar och hundgrejor, sen Åsa och Patrik med deras vagn och sist Inga-Lill och Ulf med deras vagn.
Laxede är verkligen ett ställe jag skulle kunna tänka mig ställa vagnen hel säsong om vi gör det här framåt. Helt perfekt för hundarna också. Stora skogsområden där man kan vandra med dem och lägga spår bl.a., skuggiga platser där man kan ställa vagnen så de inte får för varmt. Med andra ord helt perfekt för oss med hund.

Av Marlene Henriksson - 16 augusti 2014 12:43

Morgonpromenad med hundarna sen åt vi alla litegrann. Vi låg inne slappade och såg tv på förmodan och fram mot dan. Syrran kom och sa att dom fyra skulle åka hem. Sen gick vi på en längre promenad med hundarna. När vi var på hemväg med hundarna så kom Åsa och Patrik tillbaka från stan. Jag gick till durschen. Efter ett tag kom Inga-Lill och Ulf hit med deras vagn också. På kvällen gjorde vi upp eld grillade parisare och bara mös. Här är det härligt att vara bra för hundarna också, med skuggiga platser där man kan ställa vagnarna när man har hund med.

Av Marlene Henriksson - 16 augusti 2014 12:32

Vi sov länge på morronen. Skönt var det. Promenad med hundarna när vi steg upp, sen fick dom mat och efter dem vi människor som vanligt. Var upp till syrran och surrade med dem en stund. Jag och Åsa åkte in till Jokkmokk och handlade lite av varje, tror det är första gången jag varit in till Jokkmokk. När vi kom tillbaka så gjorde jag och Bolle Janssons frestelse som vi alla åt. Det som blev över gick jag med till syrran så fick dom äta upp det som blev över. Sen gjorde vi upp eld satt och surrade på kvällen.

Av Marlene Henriksson - 14 augusti 2014 11:00

Imorse klev Bolle och Patrik upp tidigt, för Bolle skulle fara till Niemisel och passa en som skulle komma och besikta huset
försäkringsbolaget som vi bytt till. Jag somnade om när dom for och sov till ca 9.15 Jag och Åsa var in till Harads och handlade en sväng. När vi kom tillbaka så packade vi undan och gick sen på promenad med hundarna för att rasta dem, vi vandrade som tok i riset i skogen för att Denver skulle skita. Tillslut blev jag less och sa nu går vi tillbaka. Vi satte fast hundarna i deras koppel. Sen gick jag till baksidan av vagnen och skulle tömma kasetten till toan, då hade Denver skitit en hög där så där kom beviset varför han inte gjorde allt i skogen.
Bolle och Patrik kom hem. Vi surrade ett tag. Bolle for iväg till frissan och klippte sig. Han blev så söt nyklippt. Dessan kom hit också och åt med oss fyra. Patrik och Åsa hade gjort jättegod mat igen. Eva, Staffan, Björnulf och Åsa kom också hit med vagnarna. Kul att dom också kom. Vi satt med dom vid eldstaden surradeoch tog någon öl och mös.

Av Marlene Henriksson - 12 augusti 2014 20:12

1:A dygnet.
Vi kom till Laxede igårkväll. När vi ställt iordning vagnarna så stekte vi pytt i panna och åt sen middag. Sen gjorde vi upp eld satt och eldade surrade, drack lite vin och gubbarna drack öl och mös. Natten till idag började det spöregna vid 2 tiden, jag höll inte på att somna om av regnet men till slut gjorde jag det. Idag har vi och hundar varit i vagnen halva dan när det regnade.
Till middag idag gjorde Åsa pasta och köttfärssås som vi åt. Imorron blir det vår tur att laga middag tror jag. Jättepraktiskt när man turas om att göra middag ibland. Nu har dom startat lapp-tvn för ikväll så nu ska jag gå och sitta vid den och mysa. Ha det bra alla.

Av Marlene Henriksson - 4 augusti 2014 21:18

Gissa om jag njutit idag. Vi har haft en riktig rantardag. Först var vi till Boden. Jag var om på jobbet en sväng med papper, det var riktigt kul att bara vara dit och sen fara igen. Sen var vi om till Bolles jobb. Efter det så for vi till Dessan. Bolle röjde gräs kring tomten. Jag for iväg upp på stan hittade en bikini så nu jädrar ni ska jag nog bada. Sen satt vi och surrade med Dessan ett bra tag.
Sen bar det iväg till svärmora Rut på middag. Där var även Lars-Erik med son och Gert-Ove vi blev bjudna på surströmming. Det var bara jag, Lars-Erik och Rut som åt surströmming resten åt köttbullar. Det var jättegott är ännu proppmätt. Sen for vi hem över Boden var till Dessan och hämtade tvätt, vi satt och surrade med henne ett tag igen. Sen for vi hem till våra fyrbenta.

Av Marlene Henriksson - 3 augusti 2014 20:47

I helgen har vi varit till Töre camping. Vi Åsa och Patrik for samtidigt med vagnarna dit. Länge sen vi varit dit pga för lite skuggplatser att campa på med hundarna. Så de får i regel vara hemma när vi är dit, och jag tycker inte om att lämna dem hemma. Där var Petra, Ari och andra vi känner. Bra väder var det hela helgen.
Det blev god mat mycket surr och bad för de flesta. Nu jädrar ska till och med jag köpa bikini eller baddräkt i veckan. Nu har jag fått nog av värmen så nu ska till och med jag svalka mig i sjövatten.
SEMESTER I TRE VECKOR NU.

Ovido - Quiz & Flashcards