Alla inlägg under september 2014

Av Marlene Henriksson - 14 september 2014 10:47

Igår var vi och hämtade en massa grejor (trasmattor, dukar,möbler, sängkläder,handdukar) hos svärfar i stugan, den skall tömmas i höst på sånt vi alla vill ta reda på för hans brors son tar över den till våren. När vi kom hem så hade vi gått över middagstid, pest och pina tänkte jag när vi tömt bil och släp sista svängen nu är det bara att börja och laga mat. Då kom Bolle på att vi åker in till Boden och äter på Kina. Det var jag med på på en gång. Jag hade aldrig kommit på dom tankarna själv. Han bara är bäst min älskade gubbe.

Av Marlene Henriksson - 6 september 2014 11:32

I helgen är vi i Re-Laxede med vagnarna. Här myser vi för fullt och mår gott. Jag, Bolle och hundar. Ulf och Inga-Lill. Åsa, Patrik med deras nya vagn som är jättefin. Synd bara att säsongen är slut här snart, september ut är det igång här. Men än hinner man ju någon helg till. I morse tog våran gasol slutså Bolle var in till Harads och bytte flaska. När han kom tillbaka så gick han och skulle hämta veden som vi gömt där vi var sist med vagnen här, men den veden var inte klar den hade någon eldat upp.
Eftersom vi inte tog med ved så har Bolle och Patrik farit till Niemisel och hämta ved så vi kan elda här ikväll. Jag och Åsa ska ut och gå med hundarna så småningom. Till middag ikväll blir det surströmming och alla dess tillbehör. De som inte äter surströmming får grillskola och potatissallad.

Mysig byggnad som finns här. Tänk om någon skulle ha kiosk i den om somrarna här vad mysigt.

Av Marlene Henriksson - 1 september 2014 16:51

I förra veckan var vi och köpte en ny spis vi satte inte in den förrän igår. Gissa hur skönt det var att steka mat med stora stekpannan på stora plattan. Stora plattan har varit trasig i 1 1/2år endast i huset. Lagomt irriterande när man skulle laga mat åt fler än 2 pers.
Måste tömma frysboxen på bron litegrann, så att jag kan ta hem fryst hundmat till hundarna. Idag har jag varit på en av portionsbilarna. Inte är det något för min fot men jag går väl tills det blir sjukskrivning så kanske dom fattar. Ikväll om och gratta Johannas Otilia som blir 9 år, och hämta ett armband som jag ska leverera i Boden imorron.

Premiärmatlagning på nya spisen blev Bolle med potatispalt, mums var det som vanligt.

Ovido - Quiz & Flashcards